Smoothie őrület, avagy ezt ittam idén tavasszal

smoothie

Higgyétek el, sokáig én is azok közé tartoztam, akik szerint zöldségeknek semmi keresnivalójuk egy turmixban. Kb. egy éve kóstoltam először zöld turmixot egy céges rendezvényen, ami remek első lépés volt a fenti meggyőződésem lerombolásában, de az igazi áttörést a Fűszer és Lélek blog smoothie receptje hozta el, mert ez annyira egyszerűnek tűnt, hogy magam is könnyen bevállaltam az elkészítését – “ha nem jön be, másra is eltudom használni az összetevőit!” felkiáltással :) Na azóta függő vagyok, és folyamatosan különféle smoothie variációkon töröm a fejemet. És igen, zöldséget is rakok bele minden alkalommal. Most megmutatom nektek a két abszolút kedvenc receptemet, és azt, hogy ezeket hogyan lehet tovább variálni – így nem fogtok egyhamar ráunni egyikre sem :)

Most ez elején hadd szögezzek le valamit: nincs turmixgépem, botmixerrel pürésítek mindent. Hogy szerencsétlen gép ne lehelje ki a lelkét a keményebb zöldség/gyümölcs darabok esetén, minden esetben adok az elegyhez valamilyen gyümölcslevet. Ezt nyugodtan kihagyhatod, ha megvan a megfelelő felszerelésed, és az igazán sűrű smoothie-k a kedvenceid. (Mindazonáltal a gyümölcslével hígított turmixból nagyobb adag lesz, ami tovább tart, és semmivel sem kevésbé egészséges :)).

smoothie
smoothie

Narancs-banán-répa smoothie

Tudom, most írtam le nektek a tökéletes bébiétel receptjét, de bízzatok bennem :) Ez a belépő szint. A répa zöldség, de amúgy édes, és a banán meg a narancs amúgy is ledominálja a porondról az ízét. Ha még ódzkodsz attól, hogy keverd a zöldségeket és gyümölcsöket, legyen ez az első lépés számodra.

Egy két főre elegendő adaghoz szükséges: 1 nagy banán, 1 nagy narancs, 1 közepes répa – mindegyik meghámozva, kis kockákra vágva. Ha úgy érzed, hogy kevés, bármelyikből növelheted az adagot. Pucolj meg egy félcentis gyömbér szeletet, vágd apróra, és add hozzá. Ha ez megvan, öntsd fel 100%-os almalével, és pürésíts le. Ha nem elég édes, ízesítsd mézzel.

Mehet még bele felkockázott alma vagy körte, mandarin, ananász, és a gyümölcslevet is váltogathatod: ananászlé vagy narancslé is jól passzol hozzá, multivitaminossal nagyon ütős, de a limonádéval is finom lesz.

smoothie
smoothie

Uborka-spenót-alma smoothie

Oké, ez lényegében az, amit a Fűszer és Lélekről tanultam, plusz a gyümölcslé, amivel felöntöm. De majd nézzétek csak meg plusz ötleteket hozzá, van bőven lehetőség itt is. Sem az uborkától sem a spenóttól nem kell megijedni. Az uborka nagyon halványan érezhető, és igazán frissé teszi ezt a smoothie-t, a spenótnak pedig gyakorlatilag semmilyen ízét nem érezni az egészben, viszont ettől lesz ilyen fantasztikus zöld színe.

Egy két főre elegendő adaghoz szükséges: 1 zöld alma, egy kb. 10-15 centis darab kígyóuborka, 2 marék bébispenót. Mindent megtisztítunk és apró darabokra vágunk, majd egy kb. 1 cm-es gyömbérdarabot aprítsunk fel, és adjuk hozzá azt is. Itt biztos, hogy lesz szükségünk édesítésre, úgyhogy adjunk hozzá egy evőkanál mézet, majd öntsük fel 100%-os almalével, és lehet pürésíteni.

A változatosság kedvéért adhatunk hozzá kivit (a képen szereplő turmixban is van!), banánt, körtét, ananászt is, de ezek után bátran merem ajánlani, hogy próbáljátok ki a sok helyen tipikus zöld smoothie összetevőként felsorolt kelkáposztát vagy zellert is – mindaddig, amíg elegendő gyömbér van benne, nem fogjátok zöldség ízét érezni :D

Nekem az idei tavasz nagy slágerei kétség kívül a smoothie-k voltak, legalább 2-3 naponta elkészült valamelyik verzió nálam. Ha van olyan receptetek, amihez könnyen beszerezhetőek és emberi árban vannak az alapanyagok, akkor várom az ötleteket a hozzászólásban, de ahhoz is jöhetnek ötletek, hogyan turbóznátok fel ezt a két receptet! Alig várom, hogy még több fajtát próbáljak ki :)

További bejegyzések