Esti előkészületek a kellemesebb reggelért

Nem ez az első eset, hogy a jól induló reggelek titkát boncolgatom a blogon (ebben a bejegyzésben öt gyors tippet találtok, ebben a másikban pedig a személyes tapasztalataimat írtam le nektek), de még mindig úgy érzem, hogy van miről beszélnünk :) Eddig ugyanis főként a reggeli tevékenységekre koncentráltam, most azonban szeretném nektek megmutatni, hogy az ébredés előkészületei már előző este megkezdődnek, és egy kis előrelátás rengeteget segíthet abban, hogy könnyebben induljon a nap. Lássuk a listát!

Készítsd elő a ruháidat és a táskádat

Igen, ez triviálisnak tűnhet, de azért nem árt megemlíteni. Ha elő nem is készíted a ruháidat, azért érdemes legalább átgondolnod, mit szeretnél viselni másnap, így reggel már csak elő kell kapnod a szekrényből. Persze legjobb, ha előkészíted, mert azzal elkerülhetők azok a bakik, amik amúgy csak reggel derülnének ki (az adott ruha épp a szennyesben van, vagy gyűrött és nincs időd kivasalni, stb.). Plusz segítséget jelenthet, ha megnézed az időjárás előrejelzést.
A táskád összekészítése is hasonlóan fontos, különösen, ha valami olyat is viszel magaddal másnap, amit egyébként nem szoktál – lehet, hogy reggel nem jut majd eszedbe. Emellett sok kellemetlenségtől kímél meg, ha nem a reggeli induláskor jössz rá, hogy nem tudod, hol lehet a lakáskulcsod, vagy nem az utcáról rohansz vissza a bérletedért.

Készítsd elő a reggelidet

Már korábban is írtam, és a helyzet azóta változatlan: nekem nem indul be a napom, ha nem tudok reggelizni. Ha nem tervezem meg előre, hogy mit eszek másnap reggel, könnyen járhatok úgy, hogy végül túrórúdival vagy egy szelet vajas kenyérrel indítom a napot. Nyilván ezzel sincs semmi baj, ha az a lényeg, hogy ne üres hassal induljak munkába, de azért egy idő után nem túl változatos. Egy zabkása előkészítése este kevesebb, mint 5 perc, és reggel már csak ízesíteni kell, de csinálhatunk tonhalkrémet vagy főzhetünk ki tojásokat is előre, ezek is prímán elvannak egy éjszakát a hűtőben. Ha nem akarsz ilyesmibe bíbelődni, akkor pedig az is elég, ha papíron vagy fejben megtervezed, mi legyen a menü másnap reggel – sokkal egyszerűbb lesz félálomban cselekedni, ha van egy terved, amihez tarthatod magad :)

Elalvás előtt néhány órával már ne egyél

Kevésbé kellemes az ébredés, ha előző este lefekvés előtt teleetted magad. Igyekezz úgy időzíteni a vacsorádat, hogy az étkezés és az alvás között elteljen néhány óra. Itt a mennyiség a legfontosabb: nyilván korgó gyomorral lefeküdni aludni szintén nem kellemes, így ilyenkor mindenképp egyél valami könnyedebb ételt, de a nagyobb étkezések időzítésére figyelj oda. Hasonlóan megnehezíti az alvást a nagyobb mennyiségű folyadékbevitel is lefekvés előtt.

Moss hajat este

A hajmosás és a hajszárítás bizony időigényes tevékenység, így ha egy kicsit is hajlamos vagy reggelente visszafeküdni még 20 percre, akkor soha ne hagyd reggelre a hajmosást – előfordulhat, hogy nem lesz belőle semmi, vagy pont emiatt fogsz elkésni valahonnan. Ha pedig a nagy kapkodásban nem szárítod meg rendesen a hajadat, könnyen megfázhat a fejbőröd. Maradj az esti, nyugis hajmosásnál.

Állítsd össze a teendő listádat

Már egy korábbi bejegyzésben kifejtettem, hogy miért szeretem már előző este összeállítani a másnapi teendő listámat: azzal, hogy este összeírom, hogy mit kell tennem másnap, nem csak egy olyan mankót készítek magamnak, ami segít másnap eligazodnom, de kiürítem a fejemből ezeket a gondolatokat is, így elalvás előtt már biztosan nem a másnapi teendőimen pörgök.

Kép forrása: Graisography

(Visited 335 time, 1 visit today)

További bejegyzések