BloggerCorner: A jó tartalom öt ismérve

Először is, had terjesszem a jó hírt, hogy külön kategóriát készítettem a blogolással kapcsolatos cikkeknek, így akit kifejezetten ez a téma érdekel, az a BloggerCorner fülön megtalálja, amit keres. Az új kategória nyitásának apropója, hogy összegeztem a Digital Divas alkalmával írt jegyzeteimet, és meglehetősen tetemes mennyiségű tipp és ötlet jött össze. Nem mondom, hogy bármelyikkel is feltalálta volna az adott előadó a spanyol viaszt, de megfelelően összegezve és rendszerezve, azt hiszem hasznosak lehetnek ahhoz, hogy elsajátítsunk egy olyan gondolkodás módot, ami egy jobb és igényesebb bloghoz vezet. Szóval hajrá bloggerek, lássuk mit kell még megtanulnunk.

A Digital Divas konferencián szinte minden előadó beszélt a tartalom fontosságáról és rengeteg dolog elhangzott arról, hogy mitől lesz egy blog tartalma jó. Némi rendszerezés után én oda lyukadtam ki, hogy a jó tartalomnak öt ismérve van, és hogy ez a téma megér egy külön bejegyzést, mert ezzel teszed le a blogod alapjait. Szóval hölgyeim (és uraim), lássuk mitől lesz jó az a tartalom!

A jó tartalom hiteles

Első és legfontosabb szabály: legyél hiteles, és ehhez foggal körömmel ragaszkodj. Bármiről is írj, annak kötődnie kell hozzád és összhangban kell állnia veled. Ha valamiben nincs tapasztalatod, inkább ne írj róla. Az olvastam róla vagy ismerősöm mesélte jellegű jó tanácsok nem igazán állják meg a helyüket, ha egy blogbejegyzésről van szó. Ha még sosem volt festve a hajad, ne írj hajfestékekről. Ha nincs jogsid, ne adj tanácsot kezdő sofőröknek. Ha egy rántottát is nehezen hozol össze, akkor hanyagold a recepteket. És így tovább. Ha valamit még nem próbáltál ki, ne írj róla ajánlót, mert elveszted a hitelességedet. Ugyanez vonatkozik arra, ha ellentmondásba keveredsz önmagaddal, épp ezért gondold át, mit írsz le, és ha egy korábbi poszthoz változott a véleményed, akkor azt mindenképp említsd meg, mert nagyon rosszul veszi ki magát ha két hete még lázadtál a vörös rúzs ellen, most meg pirosra festett ajkakkal pózolsz egy képen, és nem magyarázod meg, miért gondoltad meg magad. Ja, és soha de SOHA nem ollózunk össze cikkeket más oldalakról.

A jó tartalom élettel teli

Szerintem ez különbözteti meg a blogokat az online magazinoktól. A blogbejegyzések akkor jók, ha érezhető, hogy valódi személy valódi tapasztalatai állnak mögötte, és az egész sugározza a blogger érzelmeit az adott témával kapcsolatban – legyen az lelkesedés, csalódottság, szkepticizmus, öröm vagy bármi más. Nem csak távolról bemutatod azt, amiről írsz, hanem szerves része vagy a bejegyzésben elhangzottaknak. Mintha az olvasók nem is egy honlapot böngésznének, hanem az egyik barátnőjük mellett ülve vitatnák meg a dolgot egy jó kávéval a kezükben. A hűvösen professzionális hozzáállás számomra megöli a blogot, szóval szeretném, ha erre műfajra bevezethetnénk az élettel teli professzionalizmus fogalmát :)

A jó tartalom szerethető és szórakoztató

Szerethető a tartalom, ha nem csak a bloggerhez, hanem az olvasóhoz is közel áll a téma – és ha egy kicsit belegondolunk, ez egy alapvető követelmény, ha szeretnéd, hogy a blogodat mások is olvassák. Emellett nem csak a téma választásnál fontos a szerethetőség és a szórakoztatóság, hanem a megfogalmazásnál is, így igyekezz olyan stílusban írni, amilyen hangvételű cikkeket te is szívesen olvasnál. Hidd el, rengeteg múlik ezen, van olyan blogger, akinek rengeteg cikkét nem azért olvastam el, mert annyira releváns számomra, amiről írt bennük, hanem mert olvasmányosan, jól megfogalmazva írta a bejegyzéseit.

A jó tartalom tanít és inspirál

Erről már írtam nektek, de jó ha itt is megvan. Egy jó bejegyzés elolvasása utána az olvasó több lesz valamivel. Magával visz valamilyen tanulságot, ötletet, motiváltabb lesz vagy csak egyszerűen jobb lesz a hangulata attól, hogy valami szépet, érdekeset látott/olvasott. Így aztán fontos, hogy a blogod egy olyan hely legyen, ahová nem csak te jársz feltöltődni, hanem mások is, és épp ezért nem nagyon szeretem, amikor valaki arra használja a blogját, hogy másokat kritizáljon, és végtelen panaszáradatot zúdítson az olvasói nyakába az ilyen jellegű tartalmak ugyanis semmilyen tanulsággal vagy inspirációval nem szolgálnak senkinek (persze mindenkinek szíve joga arról írni, amiről akar, de én a hasonló hiszti köröknél szoktam leiratkozni).

A jó tartalom igazodik az olvasókhoz

Kicsit visszakanyarodunk a hitelességhez: amikor eldöntöd, hogy milyen témákkal foglalkozol a blogodon, kijelölöd a potenciális olvasótáborodat is. Ha én azt tűzöm a zászlómra, hogy a hozzám hasonló korú nők-lányok mindennapjait színesebbé és hatékonyabbé tevő cikkeket fogok megosztani a blogomon, akkor valószínűleg nagyon hülyén venné ki magát, ha a megújuló energiaforrások terén elért legújabb innovációkról írnék posztot vagy arról, hogy hogyan szerelj autót otthon a sufniban. Nem csak arról van szó, hogy ezzel elveszteném a hitelességemet, hanem azt is, hogy nem tudom kiszolgálni az olvasóimat, hiszen ők nem ezért olvasnak engem. Olyan bejegyzéseket érdemes írni, ami egyaránt érinti és foglalkoztatja a bloggert és az olvasótábor is, ha pedig ezt be tudod tartani, azzal mindkét fél nyer :)

Nos, ez lett volna az az öt ismérv, ami szerintem és a Digital Divas konferencia előadói szerint meghatározza a jó tartalmat egy blog esetében. Ti hogy látjátok ezt a témát? Blog íróként mire ügyeltek, amikor tartalmat állítotok elő? Olvasóként pedig mi az, amit kerestek egy blogban, ami szükséges ahhoz, hogy visszatérő látogatók legyetek? Beszéljük meg a kommentek között! :)

(Visited 269 time, 1 visit today)

További bejegyzések