Kikapcsolódás időhiányosoknak

Vannak azok a stresszes időszakok, amikor nincs rendesen időd regenerálódni két hullám között, mert folyamatosan jönnek a teendők, a problémák, és örülhetsz, ha az esti alvás idejére le tudsz állni. Ha ilyen helyzetbe kerülök, akkor is igyekszem minimális időt fordítani arra, hogy egy picit kikapcsoljak. Az alábbi dolgok közül egyik sem vesz igénybe többet fél óránál (sőt, van, ami ennél kevesebbet igényel), így nem nehéz bepréselni a sok tennivaló közé.

1. Egy zeneszámnyi tánc

Különös tekintettel ajánlom azokra a napokra, amikor órákon keresztül görnyedezel egy asztal fölött, és alig van alkalmad egy kicsit átmozgatni magadat. Egy zeneszám hossza olyan 3-5 perc között mozog. Ennyinek bőven bele kell férnie, hogy ne legyél annyira elgémberedve. Ilyenkor imádom, hogy nem lakik alattunk senki: lehet ugrálni, pörögni, forogni. Direktbe ügyelni szoktam ilyenkor, hogy jól átmozgassam a hátamat és a vállamat, mert abban érzem meg legjobban a stresszt. Imádom, annyira jól jön sokszor :)

2. Forró fürdő

De minimum egy meleg zuhany. Életmentő tud lenni a nap végén. A fürdővizet fellehet dobni illatos habfürdővel, vagy pezsgőtömbökkel, hogy még élvezetesebb legyen a fürdés.De persze már az is jó, ha van valami különleges illatú szappanod vagy tusfürdőd, amivel még relaxálóbbá teheted ezeket a perceket. A meleg víz egy zseniális találmány, használd ki! Én arra szoktam felhasználni a fürdéssel töltött időt, hogy egy kicsit kiürítsem az agyamból a gondokat, így sokkal nyugodtabb vagyok utána, könnyebb az alvás (de dolgozni is kellemesebb visszaülni egy forró fürdő után).

3. Nyugtató teák

Már meséltem nektek a kedvenc nyugtató teáim, a levendula és a citromfű áldásos hatásairól. Főzz magadnak egy bögre finom teát, és amíg elkortyolgatod, ne csinálj semmi mást, csak figyelj befelé és próbálj meg nyugodtan, egyenletesen lélegezni. Ez sem vesz igénybe többet 10-15 percnél, de nagyon sokat segíthet abban, hogy jól használd ki a munka közi szüneteket. Elalvás előtt is érdemes megismételni, hogy csökkentsd a stresszt, és kellemesebben aludjál.

4. Légzőgyakorlatok

Már az is sokat számít, ha odafigyelsz az egyenletes és lassú be és kilégzésre, és ha szerencséd van, már ezzel el tudsz jutni egy olyan állapotba, amikor semmimásra nem figyelsz, csak a levegővételre. Szintén jó gyakorlat azoknak, akik hozzám hasonlóan a vállukban érzik a stresszt, hogy a légzőgyakorlat közben vállkörzéseket végzel: amikor felhúzod a vállad, akkor belégzel, amikor leengeded, ki. (További ötletek a Gerincjóga oldalán, ezekből is érdemes lehet egyet-egyet kipróbálni.)

5. Pár perc olvasás

Nyilván, ha nagyon elfoglalt vagyok, a regények szóba sem jöhetnek, mert nem kockáztathatom meg, hogy a történetre rákattanva hajnalig olvassak (meglehetősen gyakran előfordul). Egy-egy novella vagy egyperces azonban segíthet, hogy rövid időre kiszakadj a valóságból. Ha pedig nincs kedved a rövid történetekhez, keress valamit, ami a hobbiddal kapcsolatos, vagy olvass el egy érdekes cikket a kedvenc magazinodban vagy blogodon.

Kép forrása: Life of Pix

További bejegyzések